Clusterworkshops 'Hoe werf je nieuwe stadionbezoekers'
05-05-2017
Benieuwd hoe je meer bezoekers naar je stadion trekt? In april hebben we, in samenwerking met onderzoeksbureau Blauw Research, een ...
Benieuwd hoe je meer bezoekers naar je stadion trekt? In april hebben we, in samenwerking met onderzoeksbureau Blauw Research, een onderzoek uitgevoerd naar barrières en motieven van potentiële stadionbezoekers. De resultaten van dit onderzoek koppelen we graag aan alle marketeers terug in de vorm van een clusterworkshop (selectie van clubs in één workshop, totaal vier workshop).

De clusterworkshops staan onder leiding van marketing expert Thomas van Schaik, Manager Marketing & Commercie van NOC*NSF. Naast het terugkoppelen van de belangrijkste resultaten uit het onderzoek, gaan we met elkaar aan de slag om een actieplan op te stellen met als doel de resultaten direct te implementeren in de praktijk bij jouw club. Er is alle ruimte om met collega's kennis te delen in het bereiken van potentiële stadionbezoekers. We hopen je met deze bijeenkomst te inspireren en trends en ontwikkelingen bij je onder de aandacht te brengen.
   
Enkele uitgangspunten van de workshop:    
  • De clusterworkshop vindt plaats op de KNVB Campus in Zeist en duurt een dag, van ongeveer 9.00 uur tot 16.30 uur.
  • Maximaal twee deelnemers per club (marketeers)
  • Deelname is kosteloos! 

In principe hebben alle marketing contactpersonen eind april een uitnodiging ontvangen voor deze workshop. Mocht je meer informatie wensen te ontvangen, stuur dan een mail naar expertise@knvb.nl.

 
> Lees verder
Redenering fankaart betaald voetbal
20-03-2017
In samenwerking met Hypercube hebben we wederom een nieuwe fankaart ontwikkeld (peildatum: februari 2017). De fankaart laat de geografische ...
In samenwerking met Hypercube hebben we wederom een nieuwe fankaart ontwikkeld (peildatum: februari 2017). De fankaart laat de geografische verdeling van (betaald voetbal club) fans in Nederland zien. Per gemeente is eerst het aantal supporters per club bepaald. Dit is gedaan door het aantal seizoenkaarthouders in de gemeente te verhogen met een factor die de ratio aangeeft tussen de gemiddelde bezoekersaantallen in dit seizoen en het totaal aantal seizoenkaarthouders van de club. Hierna wordt bepaald aan welke club(s) de gemeente toegewezen wordt. Daar zijn vier opties voor:
  1. Club A is minimaal twee keer zo groot als club B in de gemeente. De gemeente wordt toegewezen aan club A.
  2. Club A is niet minimaal twee keer zo groot als club B, maar beide clubs zijn wel twee keer zo groot als club C. De gemeente wordt nu toegewezen aan clubs A en B, gestreept weergegeven met de twee kleuren van de clubs.
  3. Club A, B en C zijn vergelijkbaar in grootte. De gemeente wordt toegewezen aan club A, B en C en gestreept weergegeven met de drie kleuren van de clubs.
  4. De penetratie (het totaal aantal supporters gedeeld door het aantal inwoners) is kleiner dan 1% en het absolute aantal supporters is kleiner dan 500. De gemeente wordt aan geen enkele club toegewezen en is wit gekleurd. 
Vragen over de fankaart? Stuur een e-mail naar expertise@knvb.nl!
> Lees verder
Kennisbijeenkomst financiën
20-03-2017
Op dinsdag 7 maart vond de kennisbijeenkomst financiën plaats, voor directieleden & financiële medewerkers van betaald ...
Op dinsdag 7 maart vond de kennisbijeenkomst financiën plaats, voor directieleden & financiële medewerkers van betaald voebal organisaties. Doelstelling van de dag is om informatie op te doen over actuele financiële en fiscale thema's, waarbij je vakcollega's van andere clubs ontmoet en met elkaar kan sparren. 

Naast kennisdeling stonden er een aantal interessante onderwerpen op het programma. Zo heeft Bureau licentiezaken je o.a. bijgepraat over het vernieuwde licentiesysteem voor de Eredivisie en de vernieuwde modelstaten. Ook is de case van FC Utrecht uitgelicht ten aanzien van het verkrijgen van de UEFA licentie. De dag is afgesloten met een plenaire sessie waarin de belangrijkste fiscale thema's voor het betaald voetbal aan bod kwamen. 
> Lees verder
Kennisbijeenkomst Commercie/Sponsoring
16-12-2015
Op woensdag 17 februari vindt de tweede kennisbijeenkomst Commercie/Sponsoring van dit seizoen plaats. De bijeenkomst heeft als doel het netwerk ...
Op woensdag 17 februari vindt de tweede kennisbijeenkomst Commercie/Sponsoring van dit seizoen plaats. De bijeenkomst heeft als doel het netwerk van professionals in het Betaald Voetbal te versterken, vakinhoudelijke inspiratie op te doen en kennisdeling op het gebied van commercie/sponsoring. Deze bijeenkomst vindt plaats in stadion De Koel van VVV-Venlo.
 
Het voorlopige programma (13.00 - 17.00 uur)

- Ontvangst met lunch
- Opening en toelichting sponsorstrategie VVV-Venlo door Marco Bogers - directeur VVV-Venlo
- Presentatie Repucom over trends en ontwikklingen op sponsorvlak
- Interactief gedeelte over praktijkvoorbeelden van clubs
- Afsluiting & borrel

De bijeenkomst wordt centraal georganiseerd voor afgevaardigden van zowel Eredivisie clubs als Jupiler League clubs. Wij hopen jullie te mogen begroeten in stadion De Koel op woensdag 17 februari.
> Lees verder
Verslag Bijeenkomst Technisch Management
20-12-2016
Welke talenten halen betaald voetbal? Waarom is tegenslag belangrijk en hoe ziet de weg naar de ...
Welke talenten halen betaald voetbal? Waarom is tegenslag belangrijk en hoe ziet de weg naar de top er uit? Dit en meer kwam 7 november aan bod op de bijeenkomst voor zo'n 50 technisch directeuren en managers uit het betaald voetbal en hockey. Benieuwd naar de belangrijkste take aways? Bekijk het verslag hier. 
> Lees verder